NYE DEBATARRANGEMENTER !!!!

Invitation til samfundsdebatarrangementet på

Onsdag - 31.1.2024 - Osted Fri- og Efterskole - Assendløsevej 1, Osted - Lejre

Aftenens tema: Hvad er Livskraft?  Kl. 19.30 til 21.30

Præst, forfatter og samfundsdebattør  Sørine Gotfredsen kommer med et oplæg om aftenens debatemne.

Alle er velkomne! – Fri debat.

Tilmelding og yderligere oplysninger på mobil 29272559 eller mobil 40570484  -  Entre: Kr. 100.

Arr. KreativSkolen i samarbejde med Osted Fri- og       Efterskole Osted.

)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

25.1.2023 - Osted Fri- og Efterskole - Assendløsevej 1, Osted - Lejre                                                                                                                     Kl. 19.30 til 21.30

Digter og forfatter Pia Tafdrup

Digter og forfatter Pia Tafdrup kommer med oplæg ud fra sine fem digtsamlinger: ”Smagen af stål” (2014), ”Lugten af sne” (2016), ”Synet af lys” (2018), ”Lyden af skyer” (2020) og ”Berøringen af hud” (2022) om menneskets fem sanser og om deres samspil og særegenhed.

Kan vi høre det, vi ser?

Kan vi se det, vi mærker?

Kan vi forstå uden sanser?

Alle er velkomne! – Fri debat.

Tilmelding og yderligere oplysninger på mobil 29272559 eller mobil 40570484  -  Entre: Kr. 80.

Arr. KreativSkolen i samarbejde med Osted Fri- og Efterskole Osted.

Invitation til debatmøde

Kulturformidlere Elsebeth Mortensen og maler Per Bille:"Hvad kan folkemusikken og fortællingen gøre i et moderne samfund?"Onsdag 28.6.23 - kl.14.00-16.00!Sted: Suserupvej 63Broby - 4180 SorøEntre: kr. 0- Fri debat. Alle er velkomne!Tilmelding og oplysninger: Tlf. 40570484Arr.: KreativSkolen

I løbet af årene har der været afviklet flere spændende debatarrangementer.Der været afviklet debatarrangementer med følgende temaoverskrifter:"Hvilken betydning folkeeventyr har?""Hvordan selvstændiggør vi udviklingshæmmede?""Hvordan håndterer vi rollefordelingen den udviklingshæmmede, forældre, pårørende, pædagoger og sagsbehandlere?""Kan vi forbedre integrationen i Danmark?""Kan kreativitet udvikle motorik og sanser og dermed skabe mere positiv udvikling?"

Thyra Frank: "Hvordan bliver vi bedre til at give ældre og handicappede et bedre liv?"

Solveig Bracht-Darholm: "KREATIVITET - Hvilken påvirkning har det på os at være kreative?"

Mariama Guldagger m.fl.: "FN's 2015 mål - har vi nået dem?"

Per Bille: "Hvilken betydning har folkeeventyr?"

Ja- og mange - mange flere spændende arrangementer!

Debatarrangementerne har været afviklet i samarbejde med andre organisationer, skoler m.v.

Invitation til:

Samfunds-DEBATMØDE: Ruth Jensen kommer med oplæg om:

“Kan kreativitet/håndarbejde fremme integrationen i Danmark

på de forskellige etniske befolkningsgrupper?”

Mandag   12.06.23 – kl.16.30-18.00
 Mandag   11.09.23 -  kl.16.30-18.00                                         Mandag   23.10.23 -  kl.16.30-18.00

Sted: Fælleshuset Agervang 24 A - Holbæk.
Fri entre. Fri debat. Alle er velkomne!

Oplysninger og tilmelding: Tlf. 40 57 04 84

Arr.: KreativSkolen i samarbejde med Holbæk Sprog, Integration og Kulturcenter